ES riepu marķējums norāda svarīgu informāciju par riepas drošības un vides aspektiem. Līdzīgi kā uz virtuves ierīcēm atrodamais enerģijas marķējums ES riepu marķējums palīdz vieglāk salīdzināt riepas, ņemot vērā saķeri uz slapjas ceļa virsmas, degvielas ekonomiju un troksni.

Kas rada riepas degvielas efektivitāti? Vai zināt, ka riepa ietekmē līdz pat 20% no jūsu automašīnas degvielas patēriņa? Izvēloties riepas ar augstu degvielas patēriņa efektivitātes vērtējumu, nodrošina lielāku nobraukumu ar vienu uzpildes reizi un mazākus CO2 izmešus.

Vienkārši sakot, degvielu ekonomējošām riepām nepieciešama mazāka rites enerģija. Viegli ritošai riepai ir mazāka ietekme uz degvielas patēriņu, tāpēc tiek patērēts mazāks enerģijas daudzums berzei un karšanai. Iespējams, esat dzirdējis par riepām ar zemu rites pretestību, kas būtībā nozīmē to pašu.

Kā degvielas patēriņa efektivitāte tiek vērtēta?

Degvielas patēriņa efektivitāte tiek novērtēta no A līdz G uz krāsainas skalas.
A (zaļš) = augstākais degvielas patēriņa efektivitātes vērtējums
G (sarkans) = zemākais degvielas patēriņa efektivitātes vērtējums. D vērtējums netiek izmantots pasažieru automašīnām.

Ko nozīmē vērtējums?

Starpība starp A vērtējumu un G vērtējumu nozīmē degvielas patēriņa samazinājumu par 7,5%. Pārvēršot to reālos izmēros, izvēloties riepas ar A vērtējumu, nevis riepas ar G vērtējumu, uz katriem nobrauktajiem kilometriem varat ietaupīt vairāk nekā 6 litrus degvielas.*

Pie vidējās degvielas cenas 1,5 eiro/litrā tas nodrošina vairāk nekā 300 eiro ietaupījumu riepas kalpošanas laikā.*

Ņemiet vērā, ka jūs samazināt arī ietekmi uz vidi!

Kas vēl ietekmē degvielas patēriņa efektivitāti?

Optimālai degvielas patēriņa efektivitātei pārbaudiet, vai riepām ir atbilstošs gaisa spiediens. Zems spiediens riepās samazina rites pretestību un ietekmē saķeri uz slapjas ceļa virsmas. Jūsu automašīnas svars un braukšanas stils arī var radīt lielas atšķirības. Enerģiju taupoša braukšana vai eko braukšana var ievērojami samazināt degvielas patēriņu.

  • Balstīts uz vidējo degvielas patēriņu 8 litri/100 km, degvielas cenu 1,5 eiro/litrā un vidējo riepas nobraukumu 35 000 km

Saķere uz slapjas ceļa virsmas ir svarīgs faktors, kas jāņem vērā, izvēloties jaunas riepas. Riepas ar augstu saķeres ar slapju ceļa virsmu vērtējumu, uz slapjas ceļa virsmas apstājas ātrāk, kad tiek pielietots pilns bremžu spēks.

Kas ir saķere uz slapjas ceļa virsmas?

Saķere uz slapjas ceļa virsmas ir riepas spēja izveidot saķeri ar ceļa virsmu slapjos laikapstākļos. ES vērtējums ir akcentēts tikai ar vienu saķeres aspektu ar slapju ceļa virsmu — riepas veiktspēju, bremzējot uz slapjas ceļa virsmas.



KĀ SAĶERE UZ SLAPJAS CEĻA VIRSMAS TIEK VĒRTĒTA?

Saķere uz slapjas ceļa virsmas tiek vērtēta no A līdz F:

  • A = augstākais vērtējums
  • F = zemākais vērtējums. D un G vērtējumi netiek piemēroti pasažieru automašīnām.

Ko nozīmē vērtējumi?

Ārkārtas situācijās daži metri var izšķirt visu. Pasažieru automašīnām pielietojot pilnu bremžu spēku, braucot ar ātrumu 80 km/h, automašīna ar A vērtējuma riepu komplektu apstājas par 18 metriem ātrāk nekā automašīna ar F vērtējuma riepām.*

Piezīme. Jums vienmēr jāņem vērā ieteicamais apstāšanās ceļš braukšanas laikā.

*Ja mērīts saskaņā ar Regulā EK 1222/2009 norādītām testu metodēm. Bremzēšanas ceļš ir atkarīgs no braukšanas apstākļiem un citiem ietekmējošiem faktoriem.

Parādītajām marķējuma vērtībām ir tikai infomatīvs raksturs. Dažādu riepu modeļu/izmēru vērtības var atšķirties.

Riepas rada daļu no braucošās automašīnas trokšņa. Izvēloties riepu ar zemu trokšņu līmeņa vērtējumu, varēsiet samazināt ietekmi uz vidi.

Ko "ES" trokšņu līmeņa novērtējums mēra?

ES novērtējums mēra riepas ārējo trokšņu līmeni decibelos.



Trokšņu līmeņa klase

Tā kā daudzi cilvēki neatpazīst decibelu vērtības, tiek norādīta arī trokšņu līmeņa klase. Tas iedala riepas attiecībā pret ES riepu trokšņu līmeņa ierobežojumiem, kas drīzumā stāsies spēkā.

  • 1 melns vilnis: klusas (3 dB vai vairāk zem Eiropas ierobežojuma, kas drīzumā stāsies spēkā)
  • 2 melni viļņi: vidējas (starp Eiropas ierobežojumu, kas drīzumā stāsies spēkā, un zem 3 dB)
  • 3 melni viļņi: skaļas (virs Eiropas ierobežojuma, kas drīzumā stāsies spēkā)

Ko nozīmē novērtējums?

Decibelu līmeņi tiek mērīti pēc logaritmiskas skalas. Tas nozīmē, ka tikai neliels decibelu skaita palielinājums norāda uz lielu trokšņu līmeņu atšķirību. Patiesībā atšķirība par 3 decibeliem dubulto riepas radīto trokšņu līmeni.

Padomājiet par vairākiem tūkstošiem automašīnu, kas katru dienu brauc pa ceļu. Ja mēs visi izvēlētos riepas ar zemāku trokšņu līmeņi, iedomājieties, cik klusāki būtu mūsu ciemi un pilsētas.

Kopsavilkums

Kopumā ES marķējums, kas tika ieviests 2012. gadā, nodrošina patērētājiem ātru riepu salīdzināšanas veidu. Vienam un tam pašam produktam ES marķējumi atšķiras atkarībā no riepu izmēra, tāpēc ir ieteicams izvērtēs konkrētu riepu izmēru, nevis modeļa līniju. Jāņem vērā arī tas, ka ES riepu marķējums nav ideāls, jo tajā netiek atspoguļoti svarīgi riepu veiktspējas rādītāji, piemēram, nodilums, akvaplanēšana un bremzēšana uz sausas virsmas.